Algemene voorwaarden Green Compass Solutions B.V.
E-mail: info@greencompasssolutions.nl
Website: www.greencompasssolutions.nl
Artikel 1 – Definities
1. Green Compass Solutions B.V.: Green Compass Solutions B.V., gevestigd te IJsselstein, KvKnummer
93583613.
2. Klant: degene met wie Green Compass Solutions B.V. een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Green Compass Solutions B.V. en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen,
overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Green Compass Solutions B.V..
2. Green Compass Solutions B.V. en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is
afgesproken.
3. Green Compass Solutions B.V. en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de
Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes
1. Aanbiedingen en offertes van Green Compass Solutions B.V. zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk
anders vermeld.
2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte
staat.
3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de
offerte.
4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Green Compass Solutions B.V. en de Klant
dit schriftelijk afspreken.
Artikel 4 – Aanvaarding
1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Green Compass Solutions B.V. de offerte of
het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan
enige rechten kan ontlenen.
2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Green Compass Solutions B.V. slechts, nadat de Klant deze
schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
Artikel 5 – Prijzen
1. Green Compass Solutions B.V. hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten
zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. Green Compass Solutions B.V. mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere
uitingen altijd wijzigen.
3. Green Compass Solutions B.V. en de Klant spreken voor een dienstverlening door Green Compass Solutions
B.V. een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. Green Compass Solutions B.V. mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
5. Green Compass Solutions B.V. moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is,
wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten
vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
7. Green Compass Solutions B.V. mag de prijzen jaarlijks aanpassen.
8. Green Compass Solutions B.V. zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang
ervan.
9. Een consument mag de overeenkomst met Green Compass Solutions B.V. ongedaan maken wanneer hij het
niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn
1. Green Compass Solutions B.V. mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het
afgesproken bedrag verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die Green Compass Solutions B.V. hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat
betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn
heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Green Compass Solutions B.V. aan de
Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. Green Compass Solutions B.V. mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een
zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 – Gevolgen te late betaling
1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Green Compass Solutions B.V. de wettelijke
rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor
handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een
maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele
schadevergoeding betalen aan Green Compass Solutions B.V..
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke
incassokosten.
4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Green Compass Solutions B.V. zijn verplichtingen opschorten
totdat de Klant heeft betaald.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de
vorderingen van Green Compass Solutions B.V. op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Green Compass Solutions
B.V., dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 8 – Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Green Compass Solutions B.V. het recht van reclame inroepen ten
aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2. Green Compass Solutions B.V. maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of
elektronische mededeling aan de Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende
producten onmiddellijk retourneren aan Green Compass Solutions B.V., tenzij schriftelijk anders
is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 9 – Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan
maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
• het product is gebruikt
• het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
• het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
• het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed
en badkleding
• de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud zoals dvd’s of
cd’s
• het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een
vorm van vrijetijdsbesteding betreft
• het product een los tijdschrift of losse krant is
• het een spoedreparatie betreft
• het weddenschappen of loterijen betreft
• de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
• het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen
de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
• op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
• zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
• zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen
naar info@greencompasssolutions.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is
op de website van Green Compass Solutions B.V., www.greencompasssolutions.nl.
4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht
te retourneren aan Green Compass Solutions B.V., bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te
vervallen.
Artikel 10 – Vergoeding van bezorgkosten
1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Green
Compass Solutions B.V. heeft geretourneerd, dan zal Green Compass Solutions B.V. eventuele door de
consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde
bestelling aan de consument terugbetalen.
2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Green Compass Solutions B.V. voor zover de
volledige bestelling wordt geretourneerd.
Artikel 11 – Vergoeding retourkosten
1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert,
dan betaalt de Klant de kosten daarvoor, tenzij de consument een volledige bestelling retourneert met een
minimumwaarde van € 75,00 (exclusief verzendkosten).
Artikel 12 – Opschortingsrecht
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze
overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 13 – Retentierecht
1. Green Compass Solutions B.V. kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de
Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Green Compass Solutions
B.V. heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet
betalen aan Green Compass Solutions B.V..
3. Green Compass Solutions B.V. is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het
gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 14 – Verrekening
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Green Compass Solutions
B.V. te verrekenen met een vordering op Green Compass Solutions B.V..
Artikel 15 – Eigendomsvoorbehoud
1. Green Compass Solutions B.V. blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande
facturen van Green Compass Solutions B.V. met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft
betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd in lid 1 kan Green Compass Solutions B.V. gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de
zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen,
vervreemden of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer Green Compass Solutions B.V. gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee
de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Green Compass Solutions B.V. van de Klant schadevergoeding,
gederfde winst en rente eisen.
Artikel 16 – Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij Green Compass Solutions B.V., tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Green Compass Solutions
B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet
aan Green Compass Solutions B.V. kan tegenwerpen.
Artikel 17 – Levertijd
1. De levertijden van Green Compass Solutions B.V. zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant
hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan Green Compass Solutions
B.V. door Green Compass Solutions B.V. schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Green
Compass Solutions B.V. later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken
wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Green Compass Solutions B.V. niet binnen 14 dagen kan
leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Green Compass Solutions B.V. iets anders
hebben afgesproken.
Artikel 18 – Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 19 – Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Green Compass Solutions B.V. schriftelijk iets
anders hebben afgesproken.
Artikel 20 – Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door
de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit
niet, dan kan hij Green Compass Solutions B.V. niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan
producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Green Compass Solutions B.V.. Doet de
Klant dit niet, dan kan hij Green Compass Solutions B.V. niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 21 – Verzekering
1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand,
ontploffings- en waterschade, en diefstal:
• geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
• zaken van Green Compass Solutions B.V. die bij de Klant aanwezig zijn
• zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De Klant geeft op eerste verzoek van Green Compass Solutions B.V. de polis van deze verzekeringen ter
inzage.
3. De Klant moet op eigen kosten een CAR-verzekering afsluiten, tenzij anders is afgesproken.
4. De Klant kan geen aanspraak maken op vergoeding van schade die anders door deze verzekering zou worden
gedekt, tenzij anders is afgesproken.
Artikel 22 – Bewaring
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van
een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor
rekening van de Klant.
Artikel 23 – Montage en of installatie
1. Hoewel Green Compass Solutions B.V. zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed
mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet
of grove schuld.
Artikel 24 – Garantie
1. Wanneer de Klant en Green Compass Solutions B.V. een overeenkomst met een dienstverlenend karakter
zijn aangegaan, bevat deze voor Green Compass Solutions B.V. enkel een inspanningsverplichting en
dus geen resultaatsverplichting.
2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage
of constructie of ondeugdelijk materiaal.
3. De garantie geldt niet:
– in het geval van normale slijtage
– voor schade ontstaan door ongevallen
– voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
– voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
– wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Green Compass Solutions B.V. levert,
gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant
komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 25 – Ruilen
1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
• ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
• het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele
prijskaartje
• het product is nog niet gebruikt
2. Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant
aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.
Artikel 26 – Uitvoering van de overeenkomst
1. Green Compass Solutions B.V. voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen
van goed vakmanschap uit.
2. Green Compass Solutions B.V. mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten
uitvoeren door anderen.
3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een
eventueel voorschot door de Klant.
4. De Klant moet ervoor zorgen dat Green Compass Solutions B.V. op tijd kan beginnen aan de uitvoering van
de overeenkomst.
5. Zorgt de Klant er niet voor dat Green Compass Solutions B.V. tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit
voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 27 – Informatieverstrekking door de Klant
1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de
overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Green Compass Solutions
B.V..
2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en
bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet
anders voortvloeit.
3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Green Compass Solutions B.V. de betreffende
bescheiden.
4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Green Compass Solutions B.V. redelijkerwijs
verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst
hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van
de Klant.
Artikel 28 – Duur overeenkomst dienst
1. De overeenkomst tussen Green Compass Solutions B.V. en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt
aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders
wordt afgesproken.
2. Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn
stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst
opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt
met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
Artikel 29 – Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2
maanden.
2. Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met
een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 30 – Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart Green Compass Solutions B.V. tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met
de door Green Compass Solutions B.V. geleverde producten en/of diensten.
Artikel 31 – Klachten
1. De Klant moet een door Green Compass Solutions B.V. geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk
onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht
verwachten, dan moet de Klant Green Compass Solutions B.V. daarvan op de hoogte te stellen binnen 1
maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Green Compass
Solutions B.V. hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Green
Compass Solutions B.V. hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Green
Compass Solutions B.V..
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Green Compass
Solutions B.V. andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 32 – Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Green Compass Solutions B.V..
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Green Compass Solutions B.V. ook
daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 33 – Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer Green Compass Solutions B.V. een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen
hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 34 – Aansprakelijkheid Green Compass Solutions B.V.
1. Green Compass Solutions B.V. is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is
veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer Green Compass Solutions B.V. aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe
schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Green Compass Solutions B.V. is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde
winst of schade aan derden.
4. Wanneer Green Compass Solutions B.V. aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat
door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering
gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van
het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts
indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 35 – Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Green Compass Solutions B.V. vervalt 12 maanden na de
gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het
bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 36 – Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Green Compass Solutions B.V. toerekenbaar
tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet
rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Green Compass Solutions B.V. nog mogelijk, dan kan ontbinding
pas plaatsvinden nadat Green Compass Solutions B.V. in verzuim is.
3. Green Compass Solutions B.V. mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn
verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Green Compass
Solutions B.V. kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat
de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 37 – Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Green Compass Solutions B.V. door de
Klant niet aan Green Compass Solutions B.V. kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Green Compass Solutions B.V. 1 of meer
verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Green
Compass Solutions B.V. kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de
Klant als Green Compass Solutions B.V. de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Green Compass Solutions B.V. hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook
niet wanneer Green Compass Solutions B.V. hiervan voordeel heeft.
Artikel 38 – Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant
en Green Compass Solutions B.V. de overeenkomst aanpassen.
Artikel 39 – Wijziging algemene voorwaarden
1. Green Compass Solutions B.V. mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Green Compass Solutions B.V. altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Green Compass Solutions B.V. zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende
overeenkomst opzeggen.
Artikel 40 – Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Green Compass Solutions B.V. aan anderen overdragen
zonder schriftelijke toestemming van Green Compass Solutions B.V..
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 41 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan
heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in
de buurt komt van wat Green Compass Solutions B.V. bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor
ogen had.
Artikel 42 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Green Compass
Solutions B.V. is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Green Compass Solutions B.V. is exclusief
bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Green Compass Solutions B.V.,
tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 17 mei 2024.
We helpen je graag aan een groene oplossing.
Of ga naar contact